Rendszeres olvasók

2010. április 25., vasárnap

Hegyek, völgyek, szivek

Elvállaltam néhány hímzett szív hátlapozását. A dolgot bonyolította, hogy lehetőleg akasztósok legyenek. Az akasztót persze a két anyag közé kéne varrni, a szív két íve közé. Ezt nagyon macerás, mert vakon varrva szinte bizonyos hogy elcsúszik, és görbe lesz :((



Ezt tudjuk kivédeni a következő módon : Az ív találkozásánál egy öltést kihagyunk, és a tűt átemeljük a túloldalra, egy öltéssel a találkozópont fölé . Ezt megtehetjük a szív sarkában is. Így az alját sokkal szebben lehet kiforgatni, jobban elfér a varrásráhagyás a belsejében, a tetején pedig marad egy csipetnyi lyuk.
Óvatosan becsípkedjük az íveket, vigyázunk, hogy el ne vágjuk a cérnát a közepén.
A kiforgatásra hagyott helyen sokkal nagyobb varrásráhagyást hagyunk, hogy nehogy kifoszoljon az anyagunk.




A kiforgatás és vasalás után bedugunk egy horgolótűt ( vagy dupla drótot) a tetején lévő lyukon keresztül, belerakjuk az akasztót és kihúzzuk :))
Így az akasztónk biztosan középen lesz, és mivel nincs odavarrva, így egyenesen fog állni.
Ha a megbízóm engedi, akkor teszek fel fotót az elejéről is :))


Persze, rájöttem, hogy hülye vagyok, majd a gazdája mutatja, ha akarja :))

7 megjegyzés:

  1. Köszönöm a segítséget neszi ügyben is, ez meg nagyszerű ötlet! Volt, hogy kívülre öltöttem kis masnit képezve az akasztót, és nagyon mutatós lett! :o)

    VálaszTörlés
  2. Mekkora ötlet,milyen jól jött volna karácsony előtt,de jobb későn mint soha!!!:))

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy segítettem :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó az ötleted!

    Hokatának írtam, és 8-án "ötölünk" valamit!

    VálaszTörlés
  5. Gondoltam én, hogy ezt a mostoha feladatot csak profira bízhatom.Khmmm...
    És nem is tudok elég hálás lenni érte.
    Természetesen mutathatod az elejét is, én csak akkor fogom amikor nálam lesznek. :-)
    Köszi!!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon köszi a tippet, ez nekem is mindig gubanc volt eddig!

    VálaszTörlés