Rendszeres olvasók

2008. november 17., hétfő

Megint találtam valamit :))


Itt a Quiltville oldalon találtam ezt a jó kis takarót, komplett leírással.
Ezzel is úgy voltam, mint az előző színes takaróval, ismertem, de annyira nem fogott meg, hogy elgondolkodjak rajta, vajon hogyan készült ?
Ám most, hogy láttam a munka menetét, ráadásul ilyen jól leírva, egészen kedvet kaptam hozzá. Az eredeti minta remek a hulladékok eltüntetésére, de elsőre nem akartam ilyen nagyot, és ezt MOST akartam kipróbálni.
Gondoltam, varrok belőle egy négy elemes karácsonyi képet a szobámba. Persze, ha nem ennyire színes, akkor már jöhet hozzá némi csíktechnika is, ami lényegesen meggyorsítja a készítés menetét.
Az eredeti leírást nem teszem fel, azt nézzétek meg az eredeti oldalon, de néhány fázisfotót a csíktechnika használata miatt készítettem. Eredetileg minden csillaghoz egy-egy négyzetet kellett vágni ragasztó-fátyolból, és átlósan négybe vágni. A közepére vágni egy rombuszt, ahogy a képen is látszik. Én 30*30 cm-es fátyollal kezdtem.
Kicsit nagyobb anyagokkal dolgoztam, mint a fátyol, hogy a varrásnál ne legyen az anyag túlságosan vastag. A fátyol a ragasztós felével van felfelé. Óvatosan vasaljuk, nehogy a vasaló ráfusson a ragasztós részre.





Mivel minden elem mellé nyers színű csíkot szerettem volna, ezért vágtam egy 3,5 cm-es csíkot, és a rombusz mellé varrtam, mindkét oldalra. Utána a ragasztónál egy varrásráhagyást hagyva méretre vágtam. Ezt eljátszottam mind a 16 elemmel.
A többi színből 3 vagy 3,5 cm-es csíkokat vágtam, levasaltam, és ezt a komplett csíkot varrtam hozzá a felkeretezett rombuszhoz.



Utána megint méretre vágtam. A rombuszok feléhez pirossal kezdve varrtam a csíkokat, a másik felénél a zölddel kezdtem, hiszen a ferde vágás miatt ez adja magát.
Így alig van hulladék.





Amikor elkészült a négy elem, már csak a színek összeállítása volt hátra, ezen a variáción van egy-egy komplett piros és zöld egymás mellett, illetve alatt. A középső bordó sor teljesen véletlenül került egyvonalba :))






Aztán rájöttem, hogy sokkal jobban tetszene, ha a háromszögeken belül variáltam volna, az egyik oldalra a piros, a másikra a zöld.
Persze, eső után köpönyeg, már megvarrtam, és a ragasztás miatt bontani sem lett volna kedvem.





Így a végén a következő összeállítást varrtam össze:
Egy-egy negyed egymással szemben piros, a másik két negyed zöld. Már csak a keretezés volt hátra. Most jön majd a tűzés, és egy színes kerettel lesz lezárva, ha lesz időm befejezni.
Remélem a két leírás közül valamelyik nektek is tetszik !!

15 megjegyzés:

  1. The colors you have used are magnificent. Your quilt will be gorgeous!

    VálaszTörlés
  2. De jó! Kicsit vibrál, Vasarely is megirigyelné:-)

    VálaszTörlés
  3. Van türelmed, nem mondom, de jó !

    VálaszTörlés
  4. Drága! Nálam még van egy kiadó PIF júliusban! Persze csak ha az enyém is érdekel!

    VálaszTörlés
  5. Nagggyon vicces tetszik lenni ! Persze, ha jól belegondolok, egészen sok ajándékot beszedhetnék, hiszen még Cserikától is kapok valamit, és már akkor sem találtam senkit, aki nálam jelentkezett volna. Akkor azt hittem, azért nem jön senki, mert még nem ismernek. Talán most, a sok új közül valaki jelentkezik.

    VálaszTörlés
  6. Így,kicsiben nekem sokkal jobban tetszik,mint takarónyi méretben. Nem annyira pókhálószerű. Brrrr...

    VálaszTörlés
  7. Beautiful! I love this kind of strip quilts.

    VálaszTörlés
  8. Hűűűűű, ez nagggggggyon jó!

    VálaszTörlés
  9. Hogy ez mennyire nagyon szép lett!Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  10. Ez az első pókhálós, ami még nekem is tetszik! (Ezt igen komoly dicséretként kéretik értékelni!)

    VálaszTörlés
  11. Örülök, hogy tetszik :))
    (Azóta se fejeztem be)

    VálaszTörlés