Rendszeres olvasók

2008. október 19., vasárnap

Karácsonyi csillag, gyorstechnikával



Először egy 7 cm széles 4*7=28 cm hosszú csíkot vágunk, egyet a csillag, egyet a háttér színéből. A csíkokat összevarrjuk, KETTÉvasaljuk, felvágjuk 4 db 7 cm-es elemre, elforgatjuk, összevarrjuk, KETTÉvasaljuk.

Akkora négyzeteket vágunk a csillag anyagából, amekkora a kockás elemünk. Teljesen körbevarrjuk színt színre rakva, a sarkokat minkét irányból egy-két oda-vissza öltéssel megerősítjük.

Saroktól sarokig kettébe, majd másik irányból is kettévágjuk.

Megvan a két csillag mind a négy ága. Itt már vasalhatjuk úgy, hogy a varrott rész feküdjön ki

Ezek a négyzetek adják meg a többi elem méretét, nálam ez 8*8 cm . Többféleképpen is összeállíthatjuk, középre egy csillag, eltolva alá és fölé egy-egy fél csillag. Általában keresztben szokták az asztalra tenni.

De rakhatjuk úgy is, hogy két komplett csillagot egészítünk ki négyzetté.

Leskicceltem, kb hogyan fog kinézni, ráírtam a színeket.
Ezek szerint négy olyan elemem lesz, ahol a háttér színéhez piros jön. Mivel egy négyzet 8 cm, ezért vágtam 8 cm széles, 4*8=32 cm hosszú csíkot a fehérből és a pirosból is. Összevarrtam, és vasalás nélkül vágtam fel 8cm-es darabokra, mivel még nem tudom, a vasalás milyen irányban lesz jó.



Kiegészítettem a maradék négyzettel, oszlopokban összevarrtam.

Mivel ez egy nagyon egyszerű minta, alig van benne osztott négyzet, ezért a vasalás adja magát, minden elemet tudunk úgy vasalni, hogy a varrott négyzet kisimuljon.

Utána már csak a keretezés, bélelés, hátlapozás, tűzés van hátra, de az már megy nektek egyedül is !:))
Remélem, ezt a gyorstechnikát más mintáknál is használni tudjátok majd !
Jó öltögetést, várom a fotókat !

13 megjegyzés:

  1. Gina! Csodállak! Nagyon tetszik a gyorstechnikád és az általa készítettek! Egyszer szívesen tanulnék tőled sokat-sokat! Köszönöm ezt a mostanit!!!
    Ida13

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen, ha lesz tanfolyamom, majd jelzem !Köszi a dícséretet, nagyon jólesik!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon köszönöm, igen jó lett a tanfolyam, majd még visszatérek hozzá. Egy a baj, a fehér szinű karácsonyi anyag a legdrágább és legritkább! Nem tudom miért?

    VálaszTörlés
  4. Köszi a leírást, biztosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
  5. Köszi a leírást !
    Imádom a gyors technikákat.

    VálaszTörlés
  6. Anikó, nagyon szívesen. Mivel én is imádom, és szinte csak ezzel varrok, ezért még jó pár ilyen leírásra számíthatsz !

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, ez így tényleg egyszerűnek látszik. Talán még kezdő létemre én is neki merek állni. :o)

    VálaszTörlés
  8. Barátném ! Nem tudtad, hogy eddig is táltos voltam , csak most már modern, fényképezőgépes, internetes táltos vagyok, nem csak olyan mezei :)))

    VálaszTörlés
  9. Hű, de jó ez a gyorstechnika!
    Ezt le is nyúltam gyorsan. Köszönet érte. :)Ha vannak még ilyen gyors ötleteid, szívesen tanulnék tőled.

    VálaszTörlés
  10. En csak nemreg kezdtem el blogozni es most fedeztem fel az irasaidat, nagyon szuper ez a gyorstechnika! Gratulalok! Es köszi, hogy megosztottad velünk is!

    VálaszTörlés