Rendszeres olvasók

2010. március 11., csütörtök

Friss, meleg, és majdnem kész

Ezekből az anyagokból mutogattam Székesfehérváron a forgó varrását. Mivel ott a lányok nem tudtak varrni, ezért egy csomó fázis darabot vittem magammal. Aztán hazaérve egy elegáns mozdulattal az egészet bevágtam volna a sarokba, ha nem lenne Iglice befejezős játéka :)) De van, így erőt vettem magamon, és varrtam belőlük néhány párna előlapot.
Gondoltam felteszem a fázis-fotókat is, így a készítés menetét láthatjátok is, nem csak olvashatjátok. Először összevarrtam a hat csíkot, aztán négyzeteket vágtam belőle.
Minden második négyzetet elforgatva mellétettem, aztán egymásra rakva összevarrtam, és átlósan elvágtam.
Ugye, még emlékeztek rá, hogy a vasalás miatt két sorozatot varrunk, az egyiket az egyik, a másikat a másik irányba vasaljuk. A vágás után a négyzetek felezőjét abban az irányban vasaljuk, amerre a párhuzamos csíkok vannak vasalva .



A vágás után kihajtogatva ezt látjuk. Elsőre nem látszik, de két-két darab egyforma :))
Ha a két sorozatból a két-két azonosat sarkával szembe rakjuk, akkor :





ezt kapjuk. Így néz ki a hátulja, itt látszik a vasaláson, hogy milyen jól illeszkedik.







És így néznek ki az előlapok: Az első és az utolsó csak egy sorozatból készült, a két keretezett pedig két sorozat összerakva. Már csak hátlapoznom kell, és mehet a kész UFO-k közé :))

4 megjegyzés:

  1. HÚÚ, ez nagyon szép! Hosszasan kellett volna töprengenem, hogy rájöjjek, hogyan is készül! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik! Ezt a technikát eddig nem ismertem, köszi a tutorialt! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik!! Annyira mutatós!! Köszönöm szépen a leírást! :o)

    VálaszTörlés
  4. Szeretem a színeit!

    A párna fedlapja alá teszel flízt is, jól látom? És rendes szendvicsnek csinálod meg? Vagy? És a párna hátlapját is szendvicseled?
    Több kérdésem nincs:)

    VálaszTörlés